haku.ok1
Admin GŁ.®©
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: internet
|
Wysłany: Pią 20:44, 26 Maj 2006 Temat postu: OGame.pl grasz? napisz! podziel się tym co wiesz. |
|
|
Dopiero zaczynam i długa droga, ale może niedługo przedstawie jak to widze zapowiada sie niezła zabawa bo gra niema chyba końca. jak zostane zniszczony to sie obuduje
Ogame nie jest grą, w którą można grac tylko w międzyczasie. Kto chce robić to tylko raz na tydzień, nie musi w ogóle czytać dalej. Żeby móc właczyć się do prawdziwej gry, trzeba być przynajmniej raz dziennie w sieci. Wszystkie dalsze wskazówki są pisane z myślą o osobach, które mogą poświęcić na grę właśnie tyle czasu.
Na początku: Zdajcie sobie sprawę, że nie gracie z wirtualnym przeciwnikiem, ale z tysiącami wariatów. Wokół was jest pełno szalenców, którzy sa w sieci 24 godziny na dobę i chcą dokładnie 3 rzeczy: waszego metalu, waszych kryształów i waszego deuteru. Wielu z tych uzależnionych graczy jest naprawdę prawie całą dobę w grze, stąd możecie spodziewać się częstych napadów np. o 3 w nocy. Nastawcie sie więc na stawienie temu czoła, pamiętajcie że prawdziwa gra zaczyna się wówczas gdy WYŁĄCZACIE komputer.
Atak nie jest jednak koncem, nawet jeżeli napastnik rozwali wam całą flotę - gra zawsze toczy sie dalej.
Jak można czemuś takiemu zapobiec dowiecie sie w rozdziale "Obrona".
Ostatnia ważna sprawa: Ogame jest grą wojenną. Jeżeli naprawdę chcecie grać i dobrze się przy tym bawić, to atakujcie. Badania, handel i budowanie sa wprawdzie przyjemne, ale na dłuższą metę nie dają takiej satysfakcji. I przede wszystkim nie pozwalają na tak szybki rozwój, jaki możecie osiągnąć dzięki atakom. Handel trwa równie długo jak napad, ale przynosi mniej korzyści (także emocjonalnych).
Dlatego nie udawajcie nieśmiałych - napadajcie i atakujcie, inni robią to samo.
oto moja planeta
Załóżmy, że masz już swoje konto i właśnie się zalogowałeś. Widzisz interfejs:
Tury a czas
Gra ta nie jest grą turową, lecz strategią czasu rzeczywistego (RTS), tj. każda z czynności nie zajmuje pewnej ilości tur, lecz trwa określoną ilość czasu. Najważniejszą cechą Ogame jest to że gra toczy się 24 godziny na dobę, także wtedy gdy gracz nie jest zalogowany. Tak więc atak może nastąpić w każdej chwili nawet kiedy śpimy lub jesteśmy w pracy.
Ilość czasu potrzebnego na ukończenie danego zadania zależy od nabytego doświadczenia w danej czynności i zaawansowania technologicznego (są budynki zwiększające szybkość pracy np."Fabryka Robotów"). Ilość potrzebnego czasu jest zawsze wyświetlona przy danej czynności.
Świat gry
Gra podzielona jest na osobne serwery, zwane Universami (obecnie polska wersja Ogame posiada 41 uniwersów). Universum jest osobnym wszechświatem mieszczącym maksymalnie około 12 tysięcy graczy. Każde Uniwersum dzieli się na galaktyki, układy planetarne i planety. Oprócz tych jednostek organizacji istnieją także niekiedy księżyce, które także możemy rozbudowywać, powstałe wokół planet w wyniku nagromadzenia odpadków pozostałych po konfrontacji dużych flot. Za każde 100k latających surowców (30% metalu i kryształu zużytego na budowę zniszczonych w walce statków), szansa na powstanie księżyca wynosi 1% jednak maksymalnie może być to 20%.
Każdy wszechświat dzieli się na 9 galaktyk, te na 499 układów planetarnych, w których występuje 15 planet. Każda z planet w układzie różni się zarówno rozmiarem jak i temperaturą. Właściwości te przy każdej kolonizacji planety są ustalane na nowo, częściowo na podstawie losowych współczynników. Jeśli planeta zostanie przez gracza porzucona, a następnie skolonizowana ponownie, wartości te są jeszcze raz losowane. Każdy gracz może posiadać jedną planetę matkę i maksymalnie osiem kolonii.
Zasady
Głównym zadaniem jest kontrola nad jak największą częścią wszechświata, zbieranie i handel surowcami, rozbudowywanie swojego imperium, postęp technologiczny oraz walka i układy z innymi graczami.
W jednym wszechświecie można posiadać maksymalnie osiem kolonii, a na każdej z nich można wydobywać trzy surowce – rudy metalu, kryształ i deuter. Te wykorzystujemy budując instalacje na coraz wyższych poziomach, tworząc statki, systemy obrony, bądź rozwijając technologie.
Czwartą jednostką, która jest potrzebna do rozwoju, jest energia – od jej ilości zależy współczynnik produkcji, który w przypadku niedoboru zmniejsza nam wydobycie surowców. Każdy budynek wydobywający surowce zużywa określoną ilość energii – do wytwarzania energii służą elektrownie (słoneczna oraz fuzyjna) i satelity słoneczne.
Przebieg gry
Gra, w głównej mierze, odbywa się w trzech sferach – (roz)budowy instalacji, odkrywania technologii cywilnej oraz militarnej. Każda z tych sfer (w większości przypadków) jest oddzielona od reszty, czyli działanie w jednej nie „zajmuje” drugiej.
Budynki
W zakładce budynków możemy wybierać konstrukcje, które chcemy wybudować lub rozbudowywać w celu poprawienia poziomu zaawansowania, co daje możliwość rozwoju kolejnych technologii (i zwiększenia tempa ich odkrywania), budowy nowych statków (i skrócenie czasu ich produkcji), zwiększenia tempa budowy nowych technologii, zwiększenia wydobycia surowców, ale i zużywa więcej energii. Wszystkie budynki mają tzw. poziomy – budynek wyższego poziomu jest oczywiście bardziej efektywny od budynku niższego poziomu, ale koszt i czas budowy następnego poziomu jest zawsze większy (poza kilkoma wyjątkami dwukrotnie). Ponieważ planety mają ograniczoną liczbę tzw. „pól” (każdy poziom każdego budynku zajmuje jedno „pole”, budynki obronne nie zajmują miejsca na planecie - oprócz magazynów rakiet), istnieje możliwość burzenia budynków (po jednym poziomie), ale na to, podobnie jak na budowę, potrzeba czasu i surowców. W przypadku rozpoczęcia budowy (lub burzenia) reszta operacji w tej zakładce jest zablokowana do czasu jej ukończenia. Inny gracz nie może zniszczyć już wybudowanych budynków. Można też dodać że nie wszystkie budynki powinny być równomiernie rozbudowywane np. gdy kopalnie metalu mamy na poziomie 18, kopalnię kryształu powinniśmy mieć na 16 a ekstraktor deuteru na 12.
Badania
W zakładce badań możemy odkrywać lub rozwijać poznane już technologie – te umożliwią nam lepsze wykorzystanie energii, dostęp do większej ilości struktur budowlanych, jak i możliwość produkcji statków np. Elektrownia fuzyjna wymagania:wytwórnia deuteru (poziom 5), technologia energetyczna (poziom 3). Zasady rozwoju technologii są analogiczne jak w przypadku budynków, z tym że badania nie zajmują „pól”, działają na wszystkich planetach (czyli nie trzeba odkrywać tych samych technologii na każdej planecie osobno) i mogą być odkrywane tylko na jednej planecie w tym samym czasie
Militaria
Trzecią częścią jest sfera militarna – dzieli się ona zarówno na obronę, gdzie możemy produkować działa lub systemy defensywne (ilość możliwości wzrasta wraz z naszym rozwojem, bardzo ułatwia nam to sojusz gdyż przeważnie atakowani są gracze bez sojuszu bo stanowią łatwy łup), jak i systemy ofensywne takie jak statki bojowe, kolonizacyjne, sondy szpiegowskie oraz transportowe itp. Tutaj, w przeciwieństwie do poprzednich sfer, zadania są kolejkowane, czyli można dodać zadanie produkcji statku lub działa nawet jeżeli produkcja już trwa – wtedy zadanie to zostanie wykonane zaraz po tym, jak zostanie ukończone poprzednie. Systemy defensywne i statki mają wspólną kolejkę i nie można ich budować jednocześnie.
Odstępstwa
Mimo iż każda ze sfer (w większości przypadków) nie oddziałuje na drugą (czyli możemy budować budynek i niezależnie od tego np. odkrywać technologię), to zasada ta nie stosuje się do sytuacji, gdy budowana jednostka jest bezpośrednio związana z procesem jaki chcemy wykonać. Najprostszym przykładem jest centrum badawcze – w przypadku rozwoju tego budynku, nie możemy przeprowadzać żadnych prac badawczych do czasu ukończenia budowy (i vice versa). Drugim przykładem jest stocznia orbitalna lub fabryka nanitów - podczas ich rozbudowy nie możemy budować żadnych statków ani systemów obronnych. Jednakże z powodu błędu w grze jest mozliwe rozpoczecie rozbudowy stoczni, fabryki nanitów lub laboratorium a następnie rozpoczęcie produkcji w stoczni/badań. Badań mozna zlecić wtedy kilka, oczywiście jeśli mamy na nie surowce, pozwala to ominąć konieczność czekania na zakonczenie badań.
Gdy gracz dysponuje flotą, może zaatakować planetę innego gracza. Czas lotu jest zależny od odległości między planetą, z której wysyła flotę a planetą atakowaną oraz od poziomu badań nad odpowiednimi rodzajami napędów. Jeśli gracz atakujący zdoła przełamać obronę przeciwnika, na jego statki (zależnie od ich łącznej ładowności) zabierana jest maksymalnie połowa surowców znajdujących się na planecie przeciwnika. Walki odbywają się natychmiastowo (kończą się w momencie, gdy flota dociera do docelowej planety).
Sojusze
Gra umożliwia i w znacznej mierze polega na zawieraniu sojuszy z innymi uczestnikami zabawy. Zasady gry pozwalają posiadać maksymalnie jedno konto w jednym wszechświecie i współpracować na poziomie ekonomicznym oraz militarnym ze swoimi sojusznikami, rosnąc razem z nimi w siłę i mając ich wsparcie. Sojusze to rodzaje klanów z gier innego typu. Największe sojusze liczą sobie od stu kilkudziesięciu do ponad 500 członków. Jednak dobre sojusze mają nie więcej niż 30 członków. Większość nie stawia na ilość lecz na jakość (znajomość zasad, liczbę punktów itp.)
Wymagania
Gra nie wymaga instalowania w systemie operacyjnym żadnego dodatkowego oprogramowania. Do gry wystarczy przeglądarka internetowa. oGame wykorzystuje interfejs tekstowy.
--------------
1k odpowiada 1 000. 1M odpowiada 1 000 000. (1M to, jak przyjęto w większości gier online: 1kk)
Budynki cywilne:
Nazwa bydynku/ Koszt metalu/ Koszt kryształu/ Koszt deuteru/ wzrost kosztu budowy wyższych poziomów
Kopalnia metalu 60/ 15/ 0/ 50%
Kopalnia kryształu 48/ 24/ 0/ 60%
Ekstraktor deuteru 225/ 75/ 0/ 50%
Elektrownia słoneczna 75/ 35/ 0/ 50%
Elektrownia fuzyjna 900/ 360/ 180/ 80%
Fabryka robotów 400/ 120/ 200/ 100%
Fabryka nanitów 1M/ 500k/ 100k/ 100%
Stocznia 400/ 200/ 100/ 100%
Magazyn metali 2k/ 0/ 0/ 100%
Magazyn kryształów 2k/ 1k/ 0/ 100%
Zbiornik deuteru 2k/ 2k/ 0/ 100%
Laboratorium badawcze 200/ 400/ 200/ 100%
Terraformer* 0/ 50k/ 100k/ 100%
Depozyt sojuszniczy 20k/ 40k/ 0/ 100%
Silos rakietowy 20k/ 20k/ 1k/ 100%
Stacja księżycowa 20k/ 40k/ 20k/ 100%
Falanga czujników 20k/ 40k/ 20k/ 100%
Teleporter 2M/ 4M/ 2M/ 100%
Terraformer wymaga dodatkowo, żeby na planecie było co najmniej 1k energii (przy czym może cały czas być wykorzystywana przez kopalnie, nie trzeba wstrzymywać produkcji żeby ją "uwolnić")
Budynki obronne:
Nazwa obiektu Koszt metalu Koszt kryształu Koszt deuteru
Wyrzutnia rakiet 2k/ 0/ 0
Lekkie działo laserowe 1,5k/ 500/ 0
Ciężkie działo laserowe 6k/ 2k/ 0
Działo Gaussa 20k/ 15k/ 2k
Działo jonowe 2k/ 6k/ 0
Wyrzutnia plazmy 50k/ 50k/ 30k
Mała powłoka ochronna 10k/ 10k/ 0
Duża powłoka ochronna 50k/ 50k/ 0
Przeciwrakieta 8k/ 0/ 2k
Rakieta międzyplanetarna 12,5k/ 2,5k/ 10k
Statki kosmiczne
Nazwa statku Koszt metalu Koszt kryształu Koszt deuteru
Mały transporter 2k 2k 0
Duży transporter 6k 6k 0
Lekki myśliwiec 3k 1k 0
Ciężki myśliwiec 6k 4k 0
Krążownik 20k 7k 2k
Okręt wojenny 40k 20k 0
Statek kolonizacyjny 10k 20k 10k
Recykler 10k 6k 2k
Sonda szpiegowska 0 1k 0
Bombowiec 50k 25k 15k
Satelita słoneczny 0 2k 500
Niszczyciel 60k 50k 15k
Gwiazda Śmierci 5M 4M 1M
Badania
Nazwa technologii Koszt metalu Koszt kryształu Koszt deuteru Koszt energii
Technologia szpiegowska 200 1k 200 0
Technologia komputerowa 0 400 600 0
Technologia bojowa 800 200 0 0
Technologia ochronna 200 600 0 0
Opancerzenie 1k 0 0 0
Technologia energetyczna 0 800 400 0
Technologia nadprzestrzenna 0 4k 2k 0
Napęd spalinowy 400 0 600 0
Napęd impulsowy 2k 4k 600 0
Napęd nadprzestrzenny 10k 20k 6k 0
Technologia laserowa 200 100 0 0
Technologia jonowa 1k 300 100 0
Technologia plazmowa 2k 4k 1k 0
Międzygalaktyczna Sieć Badań Naukowych 240k 400k 160k 0
Rozwój grawitonów 0 0 0 300k
Każdy kolejny poziom wszystkich badań kosztuje 2 razy więcej niż poprzedni (za wyjątkiem rozwoju grawitonów, gdzie koszt rośnie z każdym poziomem trzykrotnie)
Post został pochwalony 0 razy |
|